horecaHet ligt voor de hand, maar horeca-ondernemers die innoveren en met de tijd meegaan, doen het het best. Gratis wifi tijdens een bakje koffie of aanbevelingen via apps als Foursquare. Tegenwoordig is het bijna vreemd als je deze dingen niet kunt gebruiken, maar een paar jaar geleden waren deze zaken nauwelijks in de horeca aanwezig. De vraag is: wat nu? Wat zijn de laatste trends?

Upgrading

Eén van de dingen die het helemaal worden dit jaar, is upgrading. En dat houdt niet in dat de hele tent verbouwd moet worden. Het is juist heel simpel: aandacht voor het koekje bij de koffie of thee. Het blijkt dat horecagasten de waardering voor hun kop koffie of thee mede af laten hangen van erbij wordt geserveerd. Het totaalplaatje moet kloppen. Dus als het koekje niet lekker is, neemt de gast minder snel een tweede bakje. En zeker in tijden van crisis is dat niet wat je als eigenaar wilt. Dus upgrade het koekje dat je nu gebruikt naar een beter koekje en de klant is tevreden.

Payrolling

Ook voor jou als eigenaar van een restaurant zijn er veranderingen toepasbaar. Personeel in de horeca werkt vaak op flexibele basis, dus mensen gaan geregeld in- en uit dienst. Oproepcontracten gaan over in vaste contracten en het salaris verschilt per periode. De administratie bijhouden is dus behoorlijk wat werk. Met payroll is het gemakkelijk om dienstverbanden en salaris vorm te geven. De payroll organisatie neemt de administratie van je over en je bespaart op pensioenpremies en CAO gerelateerde kosten. Door te payrollen werkt je personeel onder de CAO voor uitzendkrachten. Een goed CAO met goede pensioenregeling, maar lagere kosten en een hoger netto loon voor werknemers.

Tags: